Re: standardy dyskow 2.5 cala (laptopowych)

Autor: Zomo <fuckonet_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 17 Feb 2008 - 11:12:20 MET

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message
news:2008021707522200@grush.one.pl...

> Są dyski ATA, SATA i z miniaturowym złączem ATA ZIF (przy
> czym w typowych notebookach spotyka się w zasadzie tylko
> te dwa pierwsze rodzaje).
>
> Pewnie "znalazłeś" po prostu dysk SATA. Teraz się montuje
> w nowych komputerach w zasadzie tylko takie.

wlasnie to mnie dziwi - tez mam dysk SATA, a zlacze standardowe
(2 rzedy pinow) klasyczne jak z lat 90-tych:

http://www.seagate.com/docs/pdf/datasheet/disc/ds_momentus_5400_psd.pdf

ale poszukalem pod haslem ZIF i chyba znalazlem dysk jak u znajomego:

http://content.etilize.com/Large/1011069478.jpg

ten dysk z ktorym mamy problem to tez byla Toshiba (nie pamietam
oznaczenia), chociaz znalazlem tez drugi rodzaj zlacza ktory tez
nazywany jest ZIF:

http://www.span.com/catalog/images/connections/A_m_ZIF40.jpg

wiec jestem ze tak powiem nie do konca pewien co jest co...

Zomo