Re: problem z napędem w nowym kompie

Autor: Chrześcijanin <chrzescijanin_at_gmail.com>
Data: Sat 16 Feb 2008 - 10:38:12 MET

On 16 Lut, 09:47, Radosław Sokół <rso...@magsoft.com.pl> wrote:
> Proponuję ściągnąć Ubuntu, uruchomić w trybie LiveCD i zoba-
> czyć, czy napęd będzie normalnie widoczny i funkcjonalny.

Ani Ubuntu, ani Mepis, ani PCLinuxOS nie chcą odpalić, czyli dojść do
iksów i pulpitu.

> Swoją drogą, nForce jest źle obsługiwane przez Vistę.
> Od razu zapuść aktualizacje Windows Update, jedna z łatek
> to będą nowe sterowniki SATA dla nForce (nie dało się ich
> ściągnąć luzem z WWW nVidii).

Zainstalowałem - bez efektu.

> Jeżeli masz w BIOSie wybór trybu pracy SATA (AHCI lub kompa-
> tybilności), wybierz AHCI.

Ustawiłem - system nie wstał - wróciłem do poprzedniego ustawienia.

Znalazłem jeszcze jedną ciekawostkę: w folderze "Komputer" stacja CD
znajduje się w kategorii "Nieokreślone", tam gdzie nieistniejąca
stacja dyskietek. Czyżby to oznaczało problemy przy identyfikacji
napędu?

Ogólnie sytuacja jest bez zmian - wszystko, łącznie z siecią, działa
dobrze, do momentu wsadzenia jakiejkolwiek płytki do napędu :-(