PVA vs TN - bez porównania

Autor: Jacek Popławski <jpopl_at_interia.pl>
Data: Fri 15 Feb 2008 - 11:45:08 MET

Kupiłem w końcu Samsunga 971p.

Pomiędzy matrycami PVA a TN jest przepaść technologiczna.
Obraz na TN jest ostry, ale gorszy niż na monitorze CRT.
Obraz na tym Samsungu jest pod każdym względem lepszy od mojego starego
CRT, kolory są idealne.

Poziom idiotyzmów jakie się pisze o smużeniu i "2ms" w matrycach TN jest
porównywalny tylko z idiotyzmami na temat Visty :)

Serdeczne pozdrowienia dla sklepu Proline, w którym chciałem kupić NECa
ale pan mnie przekonywał, że nie ma sensu kupować nowych matryc, bo TNy
mają 2ms i on grał i nie widział różnicy na niekorzyść TN.

Przed zakupem martwiłem się o bad piksele - jeszcze żadnego nie
znalazłem. Martwiłem się tez o przyciski, okazało się, że ten Samsung ma
dwa przyciski, jednym zmienia się tryb kolorów, drugi - działający chyba
na dotyk (nie wciska się go) - przełącza wejścia i wyłącza monitor. Nie
wiem jak działa, ale już nauczyłem się go używać.

Nie instalowałem jeszcze programu do ustawiania parametrów monitora pod
Linuksem, póki co nie czuję takiej potrzeby. Zainstaluję go pewnie po
to, by sprawdzić, czy działa.

Podsumowując - monitorek bardzo polecam i nie kupujcie TN-ek.