Re: Podziekowanie i pytanie o temperatury

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Thu 14 Feb 2008 - 18:27:34 MET

suskind <suskind@gazeta.pl> wrote:

> Czy temperatury rdzeni moga sie roznic ? Sadzilem ze skoro maja wspolna
> obudowe to i wspolna temperatura. Procesor karty graficznej tez ma
> termistor wiec moze to jego odczyty ?

            Jak najbardziej moga sie roznic i to jest normalne. Rdzenie moga byc
roznie obciazone i stad roznica temeperatury, poza tym nawet w IDLE sa
roznice 1-2 stopni - przy produkcji masowej zazwyczaj jeden ma lepiej
przyklejony heatspreader niz drugi itp (styk).

> Wlaczylem w biosie C&Q wiec sadze ze dziala. Zerkne jeszcze raz na te
> ustawienia.

            Niekoniecznie - trzeba jeszcze ustawic odpowiedni profil zarzadzania
energia w win32 (i tak polecam rmclock), pod linuksem powernowd dziala
automatycznie.

> mam pare takich wentylatorow. zrobie zaraz obieg

            Jest to mocno zalecane, zwlaszcza latem. W zimie pozwala za to
zaoszczczedzic na ogrzewaniu w pokoju z komputerem, niestety kosztem
rachunku za energie elektryczna.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl