Zmiana systemu operacyjnego HP 8510w

Autor: CYSTERNA <e.cysterna_at_wp.pl>
Data: Thu 14 Feb 2008 - 14:22:31 MET

Mam małe pytanie. Jestem zainteresowany zakupem notebooka HP 8510w (GC115EA)
który kosztuje około 11000 PLN i jest na nim fabrycznie zainstalowany
Windows XP proff. HP robi również identycznego lapa HP 8510w (GC114EA) ,
który różni się od poprzedniego tylko systemem operacyjnym, poniewaz ma
zainstalowany Win Vista. Cały hardware jest identyczny. Problem w tym, że
notebook z Vistą kosztuje 6200PLN czyli prawie połowę ceny.
Nie chce placić 5000 za XP prof. w wersji OEM.
Mam pytanie czy odinstalowanie visty i zainstalowanie XP może sprawić jakieś
problemy? Jak jest ze sterownikami? Czytałem, za HP podobnie jak DELL uzywa
jakichś patentów, które powodują że komp jest szybszy a po formatowaniu i
nagraniu nowego systemu, komputer nie jest juz taki szybki. Czy to prawda,
że jeżeli HP sprzedaje lapa z zainstalowanym systemem operacyjnym to po jego
zmianie traci się prawo do gwarancji?
Dzwoniłem na infolinie do HP ale oni nie potrafią mi wytłumaczyć niczego. W
HP ceny tych notebookow sa podobne (co jest bardziej zrozumiałe) natomiast w
Polsce w sklepach tego lapa z zainstalowanym XP juz nigdzie nie można
dostać.

pozdrawiam
cysterna