Re: Ati X1950 Pro i zasilacz 250W

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Tue 12 Feb 2008 - 09:05:13 MET

Nix pisze:
> Witam!
>
> Złożyłem taki zestaw i niestety okazuje się niby niezbyt wymagająca gra
> ( Need for Speed PRO STREET) tnie się niemiłosiernie, nie da się grać na
> najniższych detalach i 640x480... komp się jednak nie wiesza...czy to
> może być niewydolność zasilacza ? Bo to tylko 250 W....
>
> Pentium D 805( 2x 2.66Ghz)
> Płyta MSI RC410M ( chipset ATI)
> RAM 2 x 512MB
> ATI X 1950 PRO /512 Saphire
> HDD 180GB IBM/7200
> DVD-RW
> karta sieciowa bezprzewodowa
> [...]

Mam taką samą grafikę, ale na AGP. Jak kupowałem pół roku temu to miałem
zasilacz Chieftec 360W. Reszta konfigu to Barton 2500@2800, 2 GB RAM, 2
x HDD, 2 karty na PCI, kilka wentylatorków 80mm. Komp i gry chodziły OK
na tym zasilaniu.
Ale gdy tylko spróbowałem podkręcić X1950Pro to komp zaczynał się
zachowywać w niekontrolowany sposób, czyli gry się spowalniały i
wysypywały błędy podczas intensywnej pracy grafiki. Czasami w ogóle nie
dało się podkręcić karty ponieważ od razu CCC zgłaszał błąd. Ponieważ
podkręcałem nieznacznie narzędziem wbudowanym w ATI COntrol Panel więc
nie mogły być przyczyną kiepskie chłodzenie lub akurat ten konkretny
wadliwy egzemplarz grafiki.
Sapphire - producent grafiki podaje na pudełku z kartą info, ze
minimalny zasilacz do X1950Pro to 450W, więc tym razem kręcąc nosem z
niedowierzania jednak posłuchałem i kupiłem zasilacz chieftec 550W,
podłączyłem go i... problemy się skończyły jak ręką odjął!
Grafika daje się podkręcać do wartości maksymalnych i działa wszystko
stabilnie. Wniosek -uruchomić kompa bez nadtaktowywania sprzętu da się
na słabszym zasilaczu, ale podkręcając cokolwiek trzeba mieć spory zapas
mocy, żeby wiedzieć co jest przyczyną niestabilności - sam podkręcany
sprzęt czy jednak deficyty prądu.

Moim zdaniem masz zdecydowanie za słaby zasilacz na ten sprzęt, to aż o
200W mniej niż minimum określone przez producenta karty.

--
pozdrawiam
STranger