Re: Energooszczędny i supercichy PC - czyli "bebechy" laptopa w stacji roboczej.

Autor: <newdatauser00_at_gmail.com>
Data: Mon 11 Feb 2008 - 10:49:51 MET

Panowie,

dziękuję za cenne podpowiedzi.

Generalnie ma to być stacja robocza "do większości normalnych zadań",
tj. Open Office, Firefox, WAMP/LAMP, Eclipse itp. itd.

Ponadto, zależy mi na możliwości podłączania dysków zewnętrznych przez
e-SATA - mam kilka konfiguracji systemów/baz danych, które są bardzo
słabo wydajne w wirtualizacji (niestety, w grę wchodzi tu tylko pełna
wirtualizacja, nie zaś para wirtualizacja) - dlatego znacznie lepiej
będzie mi się pracowało (?) podłączając odpowiedni dysk zewnętrzny i
uruchamiając z niego system.

Co do wydajności - nie bał bym się jej braku aż tak bardzo - Mobilne
C2Duo z zegarem 2.6 na szynie 800 MHz i 2 GB ram + dośćszybki dysk 2,5
- 7200 obrotów, w razie potrzeby powinny mi dać naprawdę wydajną
maszynę.

Co do grafiki - na pewno użyję czegoś z chłodzeniem pasywnym (muszę
tylko poszukać która karta jest najmniej prądożerna).

Swoją drogą (nie wiem czy to potwierdzicie), mam nieodparte wrażenie
że producenci/dostawcy sprzętu komputerowego skrzętnie ukrywają
informacje o prądożerności podzespołu/części.

pozdrawiam