... a może tak Eizo? PVA>MVA - mit czy prawda?

Autor: Michal <fred4u_at_wywalto.wp.pl>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 18:46:34 MET

> Mam wymieniony BenQ i FS, postawiłem obok siebie i porównywałem.
> Wniosek: zdecydowanie lepszy jest FS P19-2

Dla zainteresowanych trochę owoców moich poszukiwań:
- BenQ odpada ze względu na brak pivota (a czeka mnie dużo pracy z
tekstami) <notabene sens pivota dla monitora 5:4 wydaje się być..
dyskusyjny?..>. Chyba najtańszy na MVA.
- FS P19-2: z opisów i opinii wygląda na udany model, niestety
późniejszy P19-2P oparty jest o matrycę MVA premium którą użytkownicy
krytykują za mniejsze kąty w porównaniu z PVA i mniej równomierne
podświetlenie (to akurat chyba bardziej zależy od producenta matrycy niż
technologii). Głównym zarzutem dla P19-2P jest wysoka cena w odniesieniu
do walorów.
- Belinea 1980S2: model o powszechnie dobrych opiniach, zbudowany na
matrycy MVA Premium z wszystkimi jej "przypadłościami"
- Samsung 940FN: jajko niespodzianka wśród monitorów. Można trafić na
zarówno MVA Premium jak i PVA. Przynajmniej kiedyś można było.
- HP LP1965: jak samsung. Niespodzianka.
- no i teraz jeszcze: EIZO S1921. Matryca PVA, świetne podświetlenie
itp. Niestety monitor nie jest wyposażony w "dopalacze", przez co czas
odpowiedzi producent deklaruje na 20ms (on/off, dla porównania przy 8ms
gray-gray wyższy model S1931 ma 16ms on/off). Ciekawe czy nie będzie
męcząco smużył (nie zamierzam dużo grać, ale wolałbym nie męczyć wzroku
scrollowaniem tekstu).

Z tego widac, większość monitorów 19" w klasie do ok 1300zł to sprzęt na
MVA. Chyba że jakiś model mi "uleciał"?
No i - czy rzeczywiście matryce AUO (MVA-premium) są zauważalnie gorsze
od produktów samsunga (PVA)? Chodzi mi głównie o równomierność
podświetlenia i głębię czerni.

Pozdr.,
Michał