Re: płyta pod AMD - pytanie

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 16:02:56 MET

Jacek pisze:
> 1.Czy mozna okreslic / z zakresu plyt AM2 /, ze np Asus jest najlepszy, czy
> moze Microstar a moze Gigabyte czy cos innego?

Jednoznacznie nie można, trzeba rozważać konkretne modele. Osobiście
bardzo polecam Gigabyte GA-MA69G-S3H.

> 2.Czy do normalnego kompa mozna uzyc plyt microATX? Czym one roznia sie od
> ATX? Oczywiscie poza wymiarami, o tym wiem.

Oczywiście, że można. Poza wymiarami różnią się mniejszą ilością
zainstalowanych slotów pamięci, kart rozszerzeń itd. Mogą też czasami
występować pewne trudności z np. zamontowaniem długich kart graficznych
- to są już niestety konsekwencje upchania wszystkiego na mniejszej
powierzchni laminatu.

> 3.Czym - w praktyce - roznia sie procesory np Athlon 64 X2 4200+ od Athlon
> 64 X2 4200+ EE?

EE się mniej grzeją, chłodzenie może pracować na mniejszych obrotach -
ostatecznie komputer pracuje ciszej. Żeby nie było zbyt różowo - są też
mniej podatne na overclocking.

--
_PSYLO_     |  http://www.cafepc.pl
GG:5563748  |  http://www.psylo.xin.pl