Re: Tani laptop z e-SATA?

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 14:44:25 MET

> Szkoda tylko, że dyski podłączone po USB 2.0 maja gównianą wydajność :/
> eSATA wygrywa z USB 2.0 pod każdym względem (jesli chodzi o podłączanie
> dysków).

Nie chodzi mi tylko o wydajność, ale także o "stabilność połączenia".
Moje doświadczenia z USB (pomnożone przez ok. 30 pecetów i laptopów)
podpowiadają mi, że jest to często połączenie dość kapryśne.
Lubi się np. zerwać podczas kopiowania danych, bez żadnego powodu.
Nie żeby to było nagminne, ale wystarczająco dużo takich przypadków
widziałem. Nie raz chciałem skopiować kilkaset GB danych na
dysk zewn. - i przez USB to była męka. Jedyna zaleta, to że transfer
po USB nie obciążał mi procka (i dysku wewn.) tak moco jak po e-SATA.
Podczas kopiowania po e-SATA w zasadzie już nic się nie dało na tym
kompie robić (jednoprcesorowy P-IV).

Pozdrawiam,

latet