Re: laptop z 4gb ramu

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 09 Feb 2008 - 09:10:06 MET

olo pisze:
> z artykułu, który podlinkowałem wynikałoby, że *jakieś* problemy są,
> gdyż trzeba dzwonić do MS i aktywować telefonicznie. Być może to nie
> jest duży problem, ale zawsze jakiś

Przy samym rozszerzeniu pamięci -- nie będzie takiej
potrzeby.

> wynikających. Odpowiadając na pytanie: idealnie by było gdybym miał do
> wyboru windows XP. Vistę traktuję jako zło konieczne, bo nigdy z własnej

Windows XP w wersji 32-bitowej będzie obsługiwał około
3 GiB pamięci fizycznej tylko (ewentualnie troszkę więcej).

Wersja 64-bitowa obsłuży pełne 4 GiB, ale ze wszystkimi
problemami wynikającymi z 64-bitowości systemu. W szcze-
gólności, jeżeli 64-bitowe XP nie jest obsługiwane przez
producenta notebooka, możesz mieć problemy nawet z zainsta-
lowaniem zintegrowanych urządzeń tego komputera.

> o XP, więc kto wie czy niedługo zdania nie zmienię). Mocno zastanawiam
> się też nad jakimś ubuntu czy coś w tym stylu, jednakże komputer ma nie
> służyć do zabawy tylko do pracy, więc mam pewne obawy czy uda mi się
> SAMODZIELNIE uruchomić takie rzeczy jak chociażby apache, php czy mysql.

No właśnie systemy linuksowe jak najbardziej nadają się do
*pracy*. Pod Windows *też* musisz je samodzielnie uruchomić
(a przede wszystkim *skonfigurować* i *zabezpieczyć*, co
jest tak samo "skomplikowane", jak pod Linuksem).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |