K8NS i Samsung SATA - problem

Autor: RoboD <robert.dz_usun_spatrap__at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 14:47:32 MET

Witam

Mam *problem* z poprawnym funkcjonowaniem dysku SATA Samsung HD321KJ na
płycie Gigabyte K8NS rev.2.0 (nForce3 250). Nowo zainstalowany system
XP Home, kilka minut (czasami więcej lub mniej) i następuje całkowite
zamrożenie komputera, na które pomaga tylko twardy reset. BIOS mam o oczko
mniejszy niż najnowszy, sterowniki do XP z CD od płyty oraz dodatkowo
najnowsze ze strony producenta NVIDIA IDE / SATA driver for nForce3 series.
RAID w BIOSie wyłączony. Sytuacja jest identyczna na pierwszym i drugim
kanale SATA Ten sam dysk podłączony do działającego systemu spisuje się bez
zastrzeżeń. Jeśli to będzie w czymś pomocne to podgląd zdarzeń wygląda
następująco: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f29ea1e6f518668b
Zawias jest zawsze w okolicach wystąpienie w podglądzie *nvatabus*
Podzespoły komputera wydają się nie wzbudzać podejrzeń. Czy ktoś posiada
poprawnie funkcjonującą w/w konfigurację. Co ew. można jeszcze zrobić...

Pytanie na boku, czy transfer na ten dysk z Samsunga SP1614N na
poziomie ~ 45 MiB to przyzwoity wynik?

Pozdr Robert
Tlen: robod68[at]tlen.pl; GG: 1590409
(_usuń spamtrap_)