Re: Dwie kwestie - ch³odzenie

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Thu 07 Feb 2008 - 22:24:31 MET

Dnia Thu, 07 Feb 2008 21:41:24 +0100, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

> Regulacja PWM dotyczy tylko wentylatora na mikroprocesorze.
> Wentylatory obiegowe powinny mieæ w³asne termistory, bo
> ich prêdko¶æ obrotowa ma zale¿eæ od temperatury powietrza
> w obudowie, a nie od temperatury rdzenia procesora.

Czy to PWM czy te¿ napiêciowe to nieistotne. Zazwyczaj na p³ytach oprócz
regulowanego wyj¶cia na wiatrak procesora s± montowane 1-2 wyj¶æ w których
obroty sterowane s± temperatur± chipsetu. Mo¿na przyj±æ, ¿e ta temperatura
jest pochodn± temperatury w obudowie i sterowanie poprzez te wyj¶cia
wentylatorami obiegowymi jest jak najbardziej wskazane.

--
Masz prawo odmówiæ odpowiedzi na ten post. Je¿eli z tego prawa nie
skorzystasz, wszystko co napiszesz mo¿e byæ u¿yte przeciwko tobie.