Re: Jaki darmowy program typu PartitionMagic?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 04 Feb 2008 - 00:06:03 MET

** marcin.pawelec@gmail.com wrote:

> Hm. Najpierw zrób backup wszystkich ważnych danych!.

Jeżeli w ogóle do tej pory nie ma to oby się kiedyś nie nauczył mieć. W sensie
backup ważnych danych powinieneś mieć zawsze, a nie tylko wtedy, kiedy ruszasz
partycje.

> Nie spotkałem się z zawsze bezbłędnie działającym programem

Bo jest to nieosiągalne. Nie istnieją bezbłędnie działające programy, nie
istnieją dwa takie same komputery itp.

> tego typu. PartitionMagic też nie jest idealny.

Te programy z reguły działają OK. Co jest problemem to osoba, która je
obsługuje. Jeżeli pyta o program to można przyjąć, że ma małe pojęcie. Jeżeli
ma małe pojęcie to można założyć, że coś może pójść nie tak. I to bardziej z
tego powodu powinien mieć drogę odwrotu (backup) niż ze względu na błędy w
oprogramowaniu. Poza tym myślę, że bardziej prawdopodobne jest, iż np. podczas
konwersji systemu plików z jednego na drugi padnie prąd, niż znajdzie się jakiś
błąd w programie.

Tak czy inaczej: codziennie, pada prąd przy konwersji filesystemu, program do
konwersji filesystemu miał błąd, niechcąco skasowaliśmy, powódź/pożar,
cokolwiek innego - warto mieć backup.