Re: SpeedStep - jak sie pozbyc tego gowna?

Autor: Mateusz Viste <mateusz.viste_at_mail.ru>
Data: Sun 03 Feb 2008 - 10:40:15 MET

On Sunday 03 February 2008 10:28, Sanctum Officium wrote:
> Jak można w cholere, na zawsze wyłączyć ten gówniany SpeedStep w laptopie
> z procesorem Pentium M? Chciałbym żeby zawsze chodził na maksymalnej
> prędkości. SpeedStep jest do niczego. Komp mocno obiążony, a procek chodzi
> na prędkości np. 599 MHz, zamiast wskoczyć na maksymalną. Na maksymalną
> prędkość nie wchodzi nigdy.

Kwestia ustawienia odpowiedniego profilu?
Używam SpeedStep'a na swoim desktopie (P4) i bardzo sobie chwalę. W idle
schodzi do 325 MHz, a jak pojawi się obciążeniu ciągnie w górę (do swoich
2.6 GHz jeśli trzeba).
Co prawda używam Linuksa, ale mechanizm ten sam. U mnie mam do wyboru trzy
profile: "Economy", "Performance" i "Optimal". Na "Economy" daje podobne
objawy do tych, które opisujesz. Ja działam na "Performance". Spróbuj
poklikać w twoim programie zarządzającym energią, powinny tam być
ustawienia tego typu...