Re: płyty pod CPU Intela, chiopset i965 versus P35

Autor: Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM_at_NOSPAMwiedzmin.org>
Data: Thu 31 Jan 2008 - 17:01:05 MET

Użytkownik Leszek K. napisał:

> Ale P35 jednak natywnie obsługuje FSB1333 a chipset zdecydowanie
> chłodniejszy. Testowałem E6600 na P5B i na GA-P35C-DS3R. Na P5B zaczynał
> być niestabilny przy 3 GHz. Na Gigabajcie stabilnie chodzi na 3,2 GHz (FSB
> 1600 MHz).

Co do bycia chlodniejszy to ok, masz racje ale tak prawde mowiac to nie
wiem czy osobiscie bylbym sklonny placic ponad 100zl za te 7-8*C mniej
(bo taka mniej wiecej jest roznica). Wez takze pod uwage, ze jest
chlodniejszy, bo chlodzenie w P5B jest dosc skromne a na DS3R jest
wieksze (pomijam wersje z heatpipe'ami i miedzianym chlodzeniem, bo to
juz w ogole nie ma porownania). Moj E4300 jest stabilny przy 3,2GHz, nie
ma z nim problemow. Ogolnie nie neguje wyboru GA-P35C-DS3R, fakt, gdybym
teraz kupowal plyte dla siebie to nie kupilbym w/w Gigabyte'a tylko np.
MSI P35 Neo2-FR lub Foxconna P35A. Aczkolwiek tworca watku pyta o
budzetowy komputer tak wiec najwieksza role odgrywa cena a na drugi plan
schodza mozliwosci i wydajnosc. Dlatego uwazam, ze P5B jest wysmienitym
kompromisem miedzy cena i mozliwoscia OC/wydajnoscia.

ps. Poza swoim E4300 puscilem jeszcze dwa E2160, obydwa lataja na 3GHz :)

--
Pozdrawiam,
Maciek