Re: Kopie archiwalne - trwalosc

Autor: GAD <zombie_at_USUN.lexpolonica.pl>
Data: Tue 29 Jan 2008 - 13:25:00 MET

RadoslawF pisze:

> Płyta CD a nie DVD, płyta tłoczona a nie nagrywana, nie 500
> a 50 lat i nie dzisiejsza tandeta za kilkadziesiąt gr a płytka
> sprzed iluś lat która kosztowała jednak sporo więcej.

Co racja to racja. Plyty typu "Platinum" za 90gr sa swietne... przez
jakies 3 lata. Potem mozna je wyrzucic smialo, nawet bez sprawdzenia czy
jeszcze dzialaja. Plyty Verbatim jakosciowo trzymaja sie duzo lepiej.
Plytki nagrane przeze mnie jakies 7 lat temu do dzis dzialaja bez
zarzutu. Pytanie czy te 100 lat gwarancji jest gwarantowane :).

A co z plytkami DVD? Podobno sa duzo trwalsze od CD. Prawda to?

A jak juz przy temacie jestesmy - ile lat powinny wytrzymac przecietne
plyty CD tloczone? Bo chyba dluzej niz nagrywane, ale jakiego rzedu jest
to dlugosc? Wspomniane wyzej 50 lat?

pozdrawiam
Grzesiek