Re: Ile trzeba wydać dziś na monitor LCD?

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Fri 25 Jan 2008 - 11:22:21 MET

Atlantis pisze:
> I jak rozumiem cokolwiek wezmę w tej cenie nie będzie męczyło wzorku
> przy przeglądaniu www albo długim pisaniu w edytorze albo czytaniu
> ebooków? ;)

Monitor LCD świeci 3 do 5 razy mocniej od kineskopu nastawionego na
100%. Tanie na dokładkę, praktycznie nie mają regulacji jasności.
Istniejący regulator z reguły ma bardzo wąski zakres i na dodatek obcina
matrycą, przez co "przyciemnianie" powoduje mydło na ekranie. Proszę
zwrócić uwagę na ilość postów na forach "kupiłem nowy lcd i pieką mnie
oczy". Komfortowy monitor, nie mączący wzroku, musi mieć regulację mocy
lamp do około 80-120cd/m^2 w dzień i 20-50cd/m^2 jeśli mówimy o
warunkach wieczornych. Nie ma najmniejszych szans na rozsądny monitor
17", spełniający te warunki za 500 zł. Starczy na wypalacz siatkówek.
Jeśli komfort patrzenia jest priorytetem, budżet należy zwiększyć 2-3
krotnie. Sugeruję również zainteresować się 19". Praktycznie nie
produkuje się już przyzwoitych monitorów w rozmiarze 17".

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!