Re: Ch³odzenie chipsetu 875p na Abit IC7

Autor: darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPKApl_at_anty.spam.ch>
Data: Thu 24 Jan 2008 - 14:16:53 MET

In news:r6882itpz8jw$.1phz4whhz9vge$.dlg@40tude.net, *Jacek
Maciejewski* wrote:

> Muszê nieco uciszyæ komp z p³yt± Abita IC7. Jest tam chipset Intela
> 875p, w oryginale jest tam na nim jaki¶ radiatorek z wiatrakiem.
> Orygina³ dawno siê spsu³, uleg³ wyrzuceniu i teraz trzeba zdecydowaæ
> czy wystarczy sam radiator bez wiatraczka, poniewa¿ obecny wiatraczk
> dostarcza 3/4 ca³o¶ci decybeli :) Radiator jest okr±g³y, 55mm
> ¶rednicy i wysoko¶ci 30mm. ¯eberka ma ustawione radialnie. Jakie s±
> do¶wiadczenia eksploatacyjne z ch³odzeniem bez wiatraka? Poszukaæ
> wiêkszego radiatorka czy ten wystarczy?

Tez mi sie wentylatorek zepsul na tej plycie. Zmienilem radiatorek na inny i
przymocowalem go drutem do tych zaczepow po bokach (mialem przykleic
pozniej, ale jak wiadomo prowizorki sa najtrwalsze). Uzywam tak od 1,5 roku
bez wentylatora - zero problemow!
Przez jakis czas moniotorowalem temp Speedfanem na NB - nigdy nie wzrastala
bardziej niz wczesniej z wentylatorkiem.
Wniosek - byl on tam zbedny.
Pod gniazdo od wentylatorka podlaczylem sobie wentylatorek do karty
graficznej zeby moc nim sterowac.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."