Re: płyta na GeForce 6100

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Thu 24 Jan 2008 - 11:07:02 MET

Użytkownik "identyfikator: 20040501" <NOSPAMhenku@onet.eu> napisał w
wiadomości news:fn813b$6n0$1@atlantis.news.tpi.pl...
> jakie opinie chodzą o płytach na GeForce 6100? coś słyszałem, że nie
> działa na nich pełne PCI-E 16x, to prawda?

Są różne wersje 6100. wszystkie mają taki sam fizycznie długi slot graficzny
PCI-Express, ale w tańszych wersjach jest on ograniczony do x8, a nawet x1
(z mostkiem 405). Ale na wydajność 3D niemal nie ma to wpływu.
Unikaj tylko najtańszej wersji (bodaj 6100/400), bo na zdaje się wogóle nie
ma graficznego PCI-Express.

> czy taka karta GF6800 będzie na niej chodziła?

Powinna

> kto używa takiej konfiguracji, prosiłbym o wypowiedź.

Ja mam 7300GT na 6100/410 Asrocka i działa bez najmniejszych problemów w
trybie 16x

> P.S.
> kupiłem sobie płytę na VIA, ale to chybiony zakpup.

Eee tam, jakbyś lat temu parę "bawił" się płytami ECSa czy PC-Chipsa na
chipsetach Ali lub SiS, to dzisiaj na w/w płyty na Via patrzyłbyś jak na
Lamborghini.