Re: Problematyczny UPS

Autor: <shy_g_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 23:21:18 MET

On 10 Sty, 08:20, kgb007 <kgb...@poczta.wp.pl> wrote:

> Rozruchu, ale ja nie stosuje zimnego startu.
>
> Komp ciągnie max 200Wat, ups według producenta daje realnie na wyjściu
> 420 wat (pozornie 700VA).
>
> Zabawne jest to że jak serwis Ever odpowiedział mi na e-mail że
>
> DO KOMPUTERA Z ZASILACZAMI CHIEFTEC POTRZEBA ZASILACZA EVER CONAJMNIEJ
> 1200VA
>
> Wniosek prosty, serwis ever twierdzi że Ever 700VA/420Wat nie pociągnie
> kompa ciągnącego mniej niż 200Wat, a to rodzi podejrzenia że podawana w
> danych technicznych informacja "Kształt napięcia wyjściowego: sinus" nie
> jest do końca prawdziwa.

> [...]

Drogi kolego kgb007

Chce Ci "powiedziec" ze az mnie wykreca jak czytam Twoje ciekawostki.
Powiedz na czym opierasz swoje twierdzenie ze UPS EVER jest winny tego
ze Twoj zestaw sie restartuje? Robiles jakies pomiary? Masz odpowiedni
sprzet? Szukales moze na sieci innych takich przypadkow? Na jakiej
podstawie twierdzisz ze serwis producenta nie ma pojecia o wlasnych
wyrobach? Takie wlasnie opinie jakie przed chwila wystawiles kraza
pozniej wsrod podobnych Tobie tzn ludzi "specjalistow" z dziedziny
zasilania. Radze poszukac nastepujacych materialow:
- innych takich przypadkow jak masz Ty tzn zasilacz chieftec + UPS
(niezaleznie od producenta) - ja znalazlem i o dziwo wg piszacych
zmiana zasilacza pomogla
- skoro Twoim wyznacznikiem jakosci jest APC to informuje iz
telefonujac do nich dowiesz sie podobnej rzeczy tzn chieftec + UPS =
duze przewymiarowanie UPS-a
- nie chce mi sie sprawdzac ale swojego czasu na stronie chieftec-a
(nie polskiej) byla informacja odnosnie wspolpracy ich zasilaczy z UPS-
ami - dziwnie ale oni tez sugerowali przewymiarowanie

Dla Twojej i nie tylko Twojej wiedzy. Zasilacze tego producenta
(chieftec i nie pisze ze wszystkie ale kilka modeli) charakteryzuja
sie generowaniem poteznego przeciazenia w trakcie zaniku zasilania.
Dla Twojej informacji podam ze moze byc nawet kilka tysiecy VA. To czy
UPS potrafi sobie poradzic czy nie zalezy od mocy jego stopnia
wyjsciowego (dlatego zasugerowano zwiekszenie mocy UPS-a). Druga
sprawa - to jaka masz moc zasilacza komputerowego nie oznacza ile on
pobiera z sieci. Moc wyjsciowa nalezy podzielic przez sprawnosc. Wiec
majac zasilacz 420W moze sie okazac ze z sieci bedzie pobieral 500W.
Abstrachujac od tego nie sadze zeby Twoj caly zestaw bral wiecej niz
150 - 200W. Jezeli masz mozliwosc to idz do jakiegos kolegi i pozycz
sobie zasilacz komputerowy innego producenta. Jestem na 99% pewien ze
z innym zasilaczem Twoj problem zniknie. Jak juz zrobisz ten
eksperyment to prosze napisz na forum kilka zdan odnosnie tego
"fatalnego" UPS-a jaki sobie kupiles bo na razie Every sa do dupy
prawda?

Pzdr