Którą kartę grafiki wybrać?

Autor: Piotr J. Podsiadły <ppodsia_at_o2.pl>
Data: Tue 22 Jan 2008 - 14:25:43 MET

Witam

Planuje wymianę grafiki w komputerze. W tej chwili mam GF6200 na AGP.
Miałem zamiar wymienic na GF7300GT z pamieciami DDR3, ale coś mnie
podkusiło żeby zajrzeć na tomshardware, a tam polecają X1650pro (w tym
przedziale cenowym). Zajrzałem na gph.benchmark.pl i porównanie wypada
podobnie (róznice są niewielkie, ati ma niższa wydajnośc wypełniania
pixeli i niewiele niższą przepustowość pamięci), z tym że GF ma
taktowanie 500/700 a na Allegro wiekszosc kart jest 500/500. I podobnie
z Ati na gph jest karta 590/660 ddr3 a na allegro wiekszosc to 600/660
ale ddr2 (o ile opisy są poprawne). Na ile znaczące są to różnice? Którą
z tych dwóch kart wybrac?

Reszta komputera: Sempron 2800+ s.754, Asus K8U-X, 1GB (2x512) ram,
zasilacz FEEL II 400W, reszta chyba bez znaczenia. Jeszcze przynajmniej
rok bedzie musiał wytrzymać.

Od czasu do czasu lubie w cos zagrać. Zwykle W40K, czasem Hellgate London.

Z góry dziękuje i pozdrawiam
PJP