Re: dysk -problemy z uruchamian

Autor: Trtd <trtd_at_o2.pl>
Data: Mon 21 Jan 2008 - 13:28:30 MET

Radosław Sokół wrote:

> Czyli pewnie sterowniki nVidii, bo to one robiły takie jaka.
> Wywal (zamień na systemowe w trybie kompatybilności z ATA)
> lub aktualizuj. Jeżeli to to, to jest to NTG ;)

Wyrzucilem sterowniki od nVidii i teraz jest jeszce gorzej, sa problemy
z zamykaniem systemu. Ale najgorsze ze przez zadnego managera plikow nie
moge zobaczyc zawartosci DVD. Blokuje sie na napedach optycznych,
poniewaz gdy wywoluje dysk przez "Uruchom" to pojawia sie zawartosc,
natomiast zawartosc napedu optycznego nie jest dostepna.
Wrocilem do sterowanika nVidii, zamyskanie sie poprawilo , ale nadal
jest blokada na napedzie optycznym.
Zainstalowalem HDD Health zgodnie porada Heraklita.
Na tym dysku SATA WDC500 wydaje sie byc wszystko w porzadku, to znaczy
nie ma nic na czerwono, chociaz wartosci sa dziwne:
Raw read error rate: 195, próg: 51
Realocated sector count: 200, próg: 140
Mam jeszcze stary dysk ST310211A (seagate, 10GB)
Na nim sa dwa czerwone pola:
Raw read error rate: 78, próg: 25
Harware ECC recovered: 86, prog: 0.
A poza tym w tym momencie zniknely mi polskie litery.

Deltak