Re: grzejący się laptop

Autor: PiotrD <pdjakow_at_gmail.com>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 20:46:03 MET

Piotras_ pisze:
> Witam,
>
> posiadam laptopa HP nx6110 z celeronem 1,4GHz. Przy zerowym obciążeniu
> procesora temperatura procesora wynosi 63-67 stopni. Przy 100%
> obciążeniu podchodzi pod 80 stopni. Przeczyściłem go z kurzu, wymieniłem
> pastę na radiatorze (co prawda nie była to jakaś markowa pasta) i dalej
> jest to samo. Co jeszcze mogę zrobić?
>
> Pozdrawiam

Tak troche sie podlacze do tematu - kilka lat temu zakupilem P4 2,66 HT,
to to bylo na sockecie 478 bodajze. Od poczatku grzal sie dosc mocno, po
zapuszczeniu programu modelujacego zmiany klimatu rozgrzal sie do okolo
70°C. Z socketem tym mam mocno nie mile wspomnienia - dnia ktoregos
szlag trafil jeden z zaczepow od radiatora, dzieki czemu radiator nie
przylegal dobrze do procesora. Efekt wiadomy - zawieszanie systemu,
temperatura procesora bliska 90°... Ostatnio kupilem quada. Pomny
ostatnich doswiadczen zapuszam co jakis czas program sprawdzajacy
temperature procesora i w zasadzie temperatury pow. 40° mam rzadko. Ktos
wie skad taka roznica?

Druga dygresja. Czas jakis temu puscilem tu na grupe pytanie dotyczace
ukladu Siliconimage (kontroler ATA). Nie doczekalem sie niestety
rozwiazania, wszystkie sterowniki pod win nie hca dzialac.
Zainstalowalem Viste - to samo. Zapuscilem plytke live Ubuntu -
wszystkie dyski odnalezione, skopiowane bezbolesnie. Bez komentarza.

Dygresja trzecia.
Posiadam Viste z MSDNAA. Bardzo fajnie. Zainstalowalem, aktywowalem,
wszystko idealnie. Nagle Vista poinformaowala mnie, ze nie papu cos ze
sterownikami asusa. Solution? Sciagnij i zainstaluj. Sciagnalem.
Zainstalowalem. Chodzilo o sloty PCI. Fajnie. Po instalacji? Cos w
rodzaju: "Sprzet sie zmienil, musisz ponownie aktywowac system na innym
kluczu". Dla mnie bomba.

Pozdrawiam
Piotr