Re: Jak precyzyjnie ustalic, ktory podzespol wymienic, aby uzyskac najwieksze przyspieszenie?

Autor: CeBeR <precz_z_sekcijanstwem_at_gazeta.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 13:07:45 MET

Maciek pisze:

> A juz idealnie byloby, gdyby pod uwage brane byly rowniez bardziej
> wyrafinowane rzeczy, takie jak wykorzystanie pamieci podrecznej L1 i L2,
> obciazenie chipsetu, liczba uruchamianych watkow, itd. Bo wtedy to juz w
> ogole moglbym ustalic, jaka plyta glowna bylaby najlepsza, albo czy wybrac
> wolniejszy procesor AMD z wiekszym cachem L2, czy moze szybszy Intela z
> mniejszym. I czy dla tego, co robi zona warto pakowac sie w 2 albo 4
> rdzenie.

Zapomniałeś o jeszcze jednym bardzo ważnym zadaniu dla tego programu:
powinien potrafić ekstrapolować zachowanie pozostałych elementów
komputera po wymianie jednej (a nawet kilku!) jego elementów. Bo cóż, że
na podstawie analizy "wykorzystania L2 cache" dokonasz wymiany procesora
gdy może się okazać, że wówczas drastycznie wzrośnie "obciążenie
chipsetu" i jednocześnie wąskim gardłem w grach stanie się wydajność
GPU. Po oczywistej w takim wypadku decyzji wymiany karty graficznej oraz
płyty głównej (żeby parametr "obciążenie chipsetu" był bardziej zbliżony
do wymarzonego) okaże się z kolei, że wydajność w grach jest na tyle
dobra, że można się pokusić o zwiększenie rozdzielczości ekranu oraz
przełączenie ustawień graficznych na maksymalne. Ale tu czai się kolejne
niebezpieczeństwo: wyższe ustawienia grafiki (w tym wyższej jakości
tekstury) spowodują nie tylko zapychanie się pamięci graficznej i
konieczność wymiany na model z większą ilością, ale zaskoczy Cię dłuższy
czas wczytywania gry, a zatem konieczność wymiany twardego dysku na
wydajniejszy.
Na koniec niebezpieczeństwo największe: żona, zachęcona nowymi
możliwościami rozbudowanego komputera może zacząć intensywniej go
eksploatować, zamiast "Sims" zainstalować "Sims 2" albo co gorsza
"Crysis" i ów program monitorujący obciążenie podzespołów komputera po
modernizacji odnotuje nie jego spadek, a wzrost. Logiczna będzie więc
kolejna modernizacja, itd.

Możesz też, jak już napisało paru grupowiczów, przestać zawracać dupę i
po prostu podać dotychczasową konfigurację, zastosowania i kwotę
przeznaczoną na modernizację.