Re: Rysy na LCD

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 11:24:33 MET

> Witam, czy ktoś próbował usuwać rysy na LCDekach w laptopach i może
> podzielić się wrażeniami? Wiem, że raczej całkowite usunięcie nie jest
> możliwe domowymi metodami, ale żeby chociaż nie przeszkadzało to w
> wyświetlaniu obrazu. Chyba, że ktoś wie gdzie dostanę folię taką jak do
> komórek ochronna na wyświetlacz rozmiaru 14 cali :)
>
> Z góry dzieki za rady i pozdrawiam,
> Nex@pl

Najpierw umyj sobie panel. moze byc taka pianka do czyszczenia lcd. Jesli nadal
rysy beda uciazliwe to sprobuj polerowac.

Metod jest kilka.
Najtaniej wyjdzie zwykly CIF (taki bez chloru).
Mozna sprobowac tego srodka do czyszczenia ekranow komorek (displex) do kupienia
na allegro. Tego nigdy nie testowalem.
Drozej pasta polerska lekkoscieralna (do kupienia np w praktikerze).
Oba srodki naniesc na matryce i miekka chusteczka bawelniania polerowac.
Rysy nie znikna ale sie zmniejsza i beda mialy okragle krawedze przez co beda
mniej widoczne.
nie nalezy mocno dociskac, trzeba uwazac zeby pasta nie wlazla w szczeliny przy
ramce ekranu. pasty nie zalowac.
To robilem sam i dziala ok. ale efekty nie sa takie jak w nowych matrycach. rysy
zawsze bedzie widac ale beda mniej uciazliwe.

Nie rob calego ekranu. Najpierw przetestuj na najgorszych rysach.

--
Lukasz Sczygiel