Formatowanie HDD na USB

Autor: asterix <big_bertaWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 20 Jan 2008 - 09:35:36 MET

Witam,
zainstalowalem nowy dysk WD1600JB do obudowy zewnętrznej z USB, podłaczyłem do
laptopa i fomatuję.
Stworzyłem jedna partycję podstawową. Formatowanie trwa juz jakies 14 godzin.
Od 4, moze 5 godzin stan zaawansowania stoi na 87%.
Czy to normalne aby formatowanie przebiegało tak dlugo?
Czy odlaczenie teraz dysku nie spowoduje jego uszkodzenia?
Jak powinienem dalej postąpować?

I jeszcze jedno pytanie: dysk kupiłem jako 160GB a zarzadzanie dyskami, w
którym przeprowadzam formatowanie pokazuje, że ma on 149,05 GB! Co sie stalo z
10 GB pojemności?

pozdrawiam
asterix