Re: Terminale - sposób na zmniejszenie kosztów?

Autor: Chopin <stawnanet_at_wUpE.pEEl>
Data: Thu 17 Jan 2008 - 23:16:43 MET

Użytkownik "Sławek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał w
wiadomości news:fmne3n$j3a$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Chciałbym obniżyć koszty uruchomienia nowej sieci w firmie. Znalazłem
> urządzenie o nazwie terminal... Coś mi się kojarzy, że można tego używać
> "zamiast" PC-eta jeśli jest podłączone do lokalnej sieci z serwerem...
>
> http://www.incom.pl/?strona=sprzedaz&modul=opis_produktu&symbol=ZHAXTAV00010Jak
> się z tego korzysta? Czy można za pomocą "tego" pracować na programachtypu
> Word, Excell, programy biurowe FK, magazyn, kadry,...? Domyślam się,
> żezależy od specyfikacji tych programów... Ale może ktoś już przeszedł
> tadrogę i zechciał by się podzielić doświadczeniami.-- Sławek SWP

Doświadczenia mam niewiele. Koledzy z firmy zamierzają to w przyszłości
wdrożyć więc na razie tej drogi jeszcze nie przeszli do końca :-).
Wiem, że: Terminalem podłączasz się do serwera terminalowego, na którym
zainstalowane są poszczególne aplikacje.
Plusy: Kontrola nad użytkownikami, możliwość łatwego wykonania backupów
profili użytkowników; sprzętowe: niewielkie rozmiary stacji terminalowej,
cicha praca - minimalna ilość elementów mechanicznych, niskie zużycie
energii, etc...
Minusy: Przy większej ilości terminali wymagane "mocne" środowisko serwera.
Awaria serwera uniemożliwi kontynuowanie pracy wszystkich stacji
terminalowych.

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"