Re: SCSI i SAS (Serial Attached SCSI)

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Thu 17 Jan 2008 - 21:34:41 MET

> W czasie dostępu, bo niekoniecznie w transferze :) Ale dolicz
> sobie jeszcze szukanie odpowiedniej płyty albo kupowanie
> osobnego host-adaptera SAS za kilkanaście setek złotych.

A transfer nie rośnie też z predkoscią obrotową dysku ? (oczywiscie wiem ze to
zalezy od umiejscowienia danych, fragmentacji).

No adapter kosztuje 300-500 zł. Kilkanaście setek to kosztuje adapter z RAID-em.
Zaletą tych adapterów (z RAID i bez RAID) jest spory cache, zwykle od 32 do 128
(czy nawet 256) MB.

ATK