Dysk w zewnętrznej obudowie i wolny transfer.

Autor: Noodles <noodles_at_poczta.elsat.net.pl>
Data: Thu 17 Jan 2008 - 13:15:22 MET

Zamontowałem dysk IDE Caviar 250 GB do zewnętrznej
obudowy USB Chieftec. Po podłączeniu dysku do stacjonarnego
komputera transfer z dysków w komputerze do dysku
zewnętrznego utrzymuje się na poziomie 20-25 megabajtów
na sekundę co jest prawidłową i zadowalającą mnie wartością.
Natomiast problem jest w drugą stronę bo kopiowanie plików do
komputera nie dość że rozpoczyna sie po dość długim czasie od
wydania polecenia to transfer nie przekracza 60 kilobajtów na
sekundę. Podczas eksperymentowania z różnymi podłączeniami zauważyłem
również że po wyłączeniu dysku lub wyjęciu przewodu USB dysk nie
zawsze jest usuwany automatycznie z systemu tak jak to dzieje się po
wyciągnięciu pendriva.
Co ciekawe dysk po podłączeniu do laptopa ma transfery w obie
strony prawidłowe. System w laptopie to XP Home a w stacjonarnym
komputerze to XP Prosesional. Gdzie szukać przyczyny wolnego
transferu ?

Pozdrawiam
Nodles