Re: Nowa pamiec nie gra z plyta

Autor: Cyneq <cyneq_at_nospam.com>
Data: Thu 17 Jan 2008 - 09:53:59 MET

alter napisał(a):
> Witam.Mam plyte Asus A7v8x-x,Athlon 2600+,dwie pamieci DDR pc2700 po256
> mb.Dokupilem dodatkowa pamiec Kingston pc3200 512 na 400mhz(wedlug
> instrukcji plyta obsluguje ten rodzaj pamieci)Po uruchomieniu wyswietla sie
> bios i przy czestotliwosci procka jest komunkat na czerwono ze ze cos tam
> RAM max 333mhz.Procesor jest ustawiony domyslnie 11,5x166.Czy mozna cos
> poradzic ustawieniami bios(jezeli tak to prosze lopatologicznie), czy ten
> zestaw nie bedzie wspolpracowal ?Moze wymienic lepiej na pamiec o takiej
> samej czestotliwosci ?

Po pierwsze - sprawdź dokładnie w instrukcji jak to jest z tym 200 Mhz
(jak to niektórzy piszą "400"). Niektóre płyty mają pewne zastrzerzenia
np do pracy z pewną ilością modułów (np. szybszych tylko 2 a nie 3, itp).
Po drugie - spróbuj ten moduł uruchomić sam.
Po drugie drugie - co Ci nie działa? Komp po tym komunikacie startuje?
Jakie wychodzi taktowanie i timingi? (jak masz łindołsa to polecam
program cpu-z do sprawdzenia).

--
Cyneq