Re: laptopik za $300 ;)

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 15 Jan 2008 - 13:43:41 MET

> Zaurus - sprzęt całkiem fajny sądząc z materiałów traktujących o nim, z
> jakimi miałem do czynienia. :)

Pare elaboratow o Z naklepalem wiec moze jakies moje wypociny cie napromieniowaly :)

> Aku wystarczy, żeby wytrzymał dzień w miarę normalnego (znów subiektywne
> wyrażenie :P) używania - potem do stacji dokującej na noc i tyle ;)

A co jak sie mieszka w dwu miejscach?
W tygodniu wawa weekend "zadupie dolne"?
Tachac wszelkie zasilacze, cradle, kabelki?
Kupowac dwa zestawy tegoz?
Wiem, takie problemy nie dotycza duzej czesci ludzi ale po to mobilne
technologie sa mobilne aby byly dostosowane do takich sytuacji.
A nadal mamy do czynienia z "tanczeniem" wokol danej technologii zamiast zeby
technologia tanczyla wokol nas.
Fajnie ze takie technologie jak TCP/IP, USB, IRDA+OBEX, BT, Mass Storage
(pendrajwy) sa szeroko implementowane ale to nadal nie ten poziom
kompatybilnosci jaki oczekiwal bym.

> Ewentualnie dobrym wyjściem może się okazać taki Redfly (zdjęcie tu:
> http://pdaclub.pl/view.php?news_id=13566). Nie jest to osobne
> urządzenie, ale raczej interfejs BT do urządzeń z WM. Czyli trzymasz
> sobie w kieszeni Smartfona z WM, używasz normalnie jako komórki i
> palmtopa w biegu, ale możesz też elaboraty na tym pisać - a nie ciąży
> tak jak laptop w plecaku. :)

Czyli tak jakby dodatkowa klawirka i ekran z bateria do PDA? ciekawe ale nie
rzucajace na kolana.

> Jeszcze tylko trochę. :) Wystarczy tylko, żeby urządzenia UMPC dogoniły
> sprzęty w stylu biznesowych smartfonów (rozmaite Nokie Communicatory,
> HTC itp.) pod względem rozmiarów. :)
> Tzn. forma taka sama, a pod maską energooszczędny x86 i regularny
> Windows lub Linuks. :)
Jak narazie UMPC to makabra. Mocarny sprzet owiniety w malutki ekran i
rachityczna klawirke, otagowany metka z wieloma dziewiatkami w cenie :)
Trudno nosic w kieszeni i uzywac na przystanku i trudno uzywac w domu bo trzeba
i tak monitora i klawiry, a niewiele mniejszy od subnotebooka.
Jednak subnotebooki szczegolnie z przekrecanym ekranem dotykowym narazie rzadza...

> O wilku mowa:
> http://twojepc.pl/news_wiecej.php?id=16037 :)

Hehe. Fajne komentarze. Szczegolnie znaffcy co chca rozdzialki 1100x700 w 10
calowym ekranie :)

> Właściwie ze współpracą PDA z dużymi PC od dawna nie ma problemów -
> synchronizacja umożliwia posiadanie tych samych rzeczy i tu i tam. :)
> Chodziło mi o to, że miło byłoby, gdyby wypromować jakiś standard
> umożliwiający podpięcie PDA do normalnego monitora, klawiatury i
> czytnika optycznego i używanie go jak PC. :)

Ale wlasnie trzymanie image systemu na pda i bootowanie go na "dawcy trzewi"
pozwala na chodzenie twojego systemu z toba. Dokumenty tez z toba chodza ale to
latwiejsze do zrobienia.

Ja i tak czekam na dotykowy elektroniczny papier w kolorze ktory bedzie gadal
przez BT z fonem w kieszeni :P

--
Lukasz Sczygiel