Re: Upgrade kompa - co kupic? - potrzebne LPT, COM, IDE

Autor: rageofhonor <bloodsport_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 13:48:03 MET

Użytkownik <ciacho3k@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cc0bde42-9e10-4de2-bcf1-0f4d079a6d5c@v29g2000hsf.googlegroups.com...
On 14 Sty, 00:29, Yakhub <yak...@gazeta.pl> wrote:

>Hmm brzmi calkiem interesujaco, moze wiec tym razem skusze sie na
>procek Intela
>A jak z mozliwosciami OC tej plyty i tego procesora gdybym za jakis
>czas postanowil troszke go podkrecic? Da rade?
>Widze, ze plyta ma zintegrowana grafike, wiec w sumie miesiac czy dwa
>moglbym na niej pociagnac jakos a po kolejnej wyplacie kupic sobie
>lepsza grafike ;)

>Hmm brzmi calkiem interesujaco, moze wiec tym razem skusze sie na
>procek Intela
>A jak z mozliwosciami OC tej plyty i tego procesora gdybym za jakis
> [...]

Procesor Intela ma tylko 1.8 GHz
a Athlon 5200+ ma 2,6 GHz

Jak podrasowałem sobie komputer to sprzedawca powiedział że najlepiej
zainwestować w AMD bo jest wydajniejszy.

Wymieniłem procesor, płytę główą, zasilacz i RAM. Napędy i dysk pozostały
takie same. Coma i dodatkowe porty USB przełożyłem ze starego

AMD Athlon 5200+
Gigabyte GA- MA69G-S3H
Twinmos DDR2 800 MHz 2x 1GB
Twinmos DDR2 800 MHz 2x 512MB
Zasilacz ATX 500W KME

Wydałem na tą modernizację ok 1100 PLN

Wcześniej kupiłem grafikę Galaxy 8500 GT Overclocked za ok 300 PLN

Zmiana platformy skończyła się reinstalacją systemu operacyjnego. Wcześniej
miałem Intela.
Radziłbym nic nie podkręcać bo zawsze można spalić procesor i nawet płytę.
Teraz ciężko o płytę z 2 kanałami IDE. Teraz płyty z reguły mają 1 kanał IDE
i 4 kanały SATA.

Zainwestwoałbym w dysk twardy SATA by nie ograniczać się co do płyty.