Re: K8NE nie daje podkręcić Semprona 2800

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Sun 13 Jan 2008 - 22:32:25 MET

Mellow wrote:

> Multipler na 3, HTT na 250, dzielinik na 166 co daje pamiec 414Mhz a
> procesor 2000Mhz co nie jest dużą wartością dla tego Semprona. Na K8NS
> spokojnie szło na 2200Mhz na boxie a ta sie uparła

Nie wiem jaką masz wersję, ale na takiej samej płycie rev. 1 zauważyłem
iż nie lubi ona "nieokrągłych" mnożników pamięci. Obniż te pamięci z
1.66 do np. 1.5 (aby było .5 lub .0 na końcu wartości) i zobacz co
będzie się działo. Strata wydajności na niższych taktowaniach ram'u
będzie pomijalna, a na pewno dużo mniejsza niż na skutek niestabilnej
pracy (nawet gdy uda Ci się "zmusić" płytę do startu na takowych -
sprawdzone w praktyce).

Pozdr.