Re: Northwood OC

Autor: Maciek - Wally <kolul_at_o2.pl>
Data: Sun 13 Jan 2008 - 22:00:55 MET

- pisze:
> jak przestawilem swoja plyte na wyzsze taktowanie przy northwoodzie, to z
> 2.42GHz (automatycznie chodzu na 101MHz mimo ustawionych 100) zrobilem gora
> 2.50 bo pozniej juz sie windows nie odpala - pokazuje sie logo startowe i
> reset. a temperatura w normie chyba - 38*C w bios-setup.
>
> winda (xp sp2) widzi inny procesor i odpada, czy procesor glupieje sam i
> bledy robi?

Podkręcałeś sam, czy jakimś sposobem "automatycznym"?

Pytam, bo miałem kiedyś włączone (bardzo krótko;) w biosie płyty MSI pod
northwooda automatyczne podkręcanie (w zależności od obciążenia).
Niestety, zazwyczaj w momencie zmiany taktowania komp się zwieszał,
głupiały też czasem urządzenia PCI (np. stary, niezapomniany modem
analogowy). Jak robisz to tak, to zrób to lepiej w "normalny" sposób.
Poza tym generalnie Northwoody, zwłaszcza Celerony, raczej nie lubiły
zbytnio sie podkręcać.

--
Pozdrawiam, Maciek
Życzę miłego dnia :)