Re: LCD a komfort pracy

Autor: Poldekk <noczelny_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Jan 2008 - 18:06:14 MET

Radi29 wrote:

> od miesiaca jestem posiadaczem monitora LCD LG 19"(L1919S) wczesniej
> uzywalem 17" Hyundaii Q770 i moglem przy nim siedziec 12h bez wiekszego
> zmecznia oczu (1024x768), kompa glownie uzywam do internetu gram
> sporadycznie. Niestety caly problem polega na tym ze na monitorze LCD
> ktory mam teraz pracowac mozna tylko w rozdzielczosci 1280x1024 a przy
> tej rozdzielczosci jakos siadaja mi oczy, przegladanie www to koszmar,
> ekran zbyt jasno wali po oczach, nawet po zmniejszeniu jasnosci w
> ustawieniach, zreszta kombinowalem juz na rozne sposoby z ustawieniami i
> [...]

Każdy ekran LCD ma swoją rozdzielczość tzw. "natywną". Czyli taką, przy
której obraz wyświetla się normalnie. Można z reguły przestawić
rozdzielczość na inną od natywnej (większą lub mniejszą), ale wtedy
wszystko wygląda koszmarnie - rozmazane, niewyraźne. O ile dobrze się
orientuję, to monitory 17 cali mają rozdzielczość natywną (prawie)
wszystkie powyżej 1024×768. Ale mogę się mylić. Dla tej rozdzielczości
natywnej, to powinieneś szukać raczej ekranu ok. 15 cali.