Re: laptopik za $300 ;)

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Jan 2008 - 12:25:35 MET

KILu pisze:

> EEE zwykły gadżet jest wyświetlacz - podejrzewam, że w większości
> zastosowań odpowiednich dla takiego malucha lepiej sprawdzi się palmtop
> (PIM, GPS...) albo urządzenie w rodzaju PSP (multimedia, radio
> internetowe, gry).

Poniekąd masz rację - ale tylko poniekąd. Mimo wszystko PDA to trochę
inny rodzaj sprzętu - wyświetlacze są tam około dwóch razy mniejsze niż
w Eee PC, zazwyczaj nie ma klawiatury sprzętowej (a jak już jest, to
kciukowa) a system to WM lub PalmOS - czyli uproszczony w stosunku do
wersji bardiej stacjonarnych (no może poza nowym CE z .NET - ale ten nie
jest raczej stosowany w mainstreamowych PDA). PDA ma tą wielką zaletę,
że można go używać w biegu, trzymać w kieszeni płaszcza, wyjąć i po paru
sekundach działać - sam jestem wielkim zwolennikiem tych urządzeń. :)

Z drugiej strony mamy laptopy - z założenia mobilne, ale komu przyszło
nosić choćby jakiegoś subnotebooka w torbie przez cały dzień wie, że
czuć jednak ten dodatkowy ciężar. Poza tym chcąc coś na nim zrobić
musimy wygospodarować trochę wolnego miejsca, sztywnego podłoża itp.

Pomiędzy tymi dwoma urządzeniami jest ogromna przestrzeń, którą
próbowano zapełnić już na wiele sposobów - genialnymi urządzeniami moim
zdaniem były takie Jornady czy NECi MobilePro - czyli ogólnie platforma
H/PC 2000 - niestety, jakoś się nie przyjęły. Poza tym z laptopów
zaczęły ewoluować tablety pc, a teraz wszystko to zmierza do UMPC.

Obawiam się tylko, że może dojść do wstecznej ewolucji samych PDA... Co
mam na myśli? Widział ktoś screeny z Windowsa Mobile 7? Wypisz, wymaluj
odpowiedź Microfoftu na iPhone'a... Czyli istnieje zagrożenie, że
znaczny udział w tej platformie mogąc mieć za jakiś czas nawet nie tyle
biznesowe smartfony, co bajeranckie komórki dla nastolatków, których
rodzice nie narzekają na nadmiar grosza - coś czym można poszpanować,
ale już nie bardzo zrobić na tym łatwo coś konstruktywnego. ;)