Problem z dyskiem - S.M.A.R.T.

Autor: Marcin <newdaysWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Jan 2008 - 00:33:17 MET

Witam, mam nadzieję że znajdę tu pomoc. Otóż, miałem problemy z dyskiem Maxtor
40 Gb spowodowane uszkodzoną tasmą. Mial 2 partycje. Kiedy przenosilem dane do
drugiego kompa z pierwszej partycji nic nie mogłem kopiować. SMART odczytywal
się bez problemu, nie pamiętam wartości. Potem usunąłem partycje po windowsem XP
i odczyt SMARTA stał się niemożliwy. HD Tune się wywala choć przy skanowaniu
dysku błedów nie znajduje, DiskChecker równiez: błedow nie znajduje a na próbie
odczytu SMARTa wykłada się. Przy uruchamianiu kompa mam info po detekcji
napędów, że SMART dla tego dysku jest NONE jakby dysk tego nie obsługiwał.Z tego
powodu zrobiłem narzędziem od producenta Low format. Drugi dysk podpięty razem z
Maxtorem ma SMARTA albo enabled albo disabled w zależności jak ustawię w biosie.
Nie mam pojęcia co się stalo, że odczyt SMARTa dla MAXTORA przestal być możliwy.
Ma może ktoś jakiś pomysł?
Pzodrawiam
Marcin