Re: Problem z dyskiem twardym - bardzo prosze o pomoc

Autor: Dominik <dominikz1983_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 03 Jan 2008 - 08:55:13 MET

Witaj
Znalazłem gdzie się ustawiania tryb dupleks (właściwości karty sieciowej).
Mam ustawienia takie: Adres sieciowy - nieobecny, early Tx Threshold - wartość
4, link down power saving - disable, rozmiar bufora odbioru - 64k bytes,
szybkość łącza/tryb dupleks - tryb 100 pełny dupleks, wakeup on arp/ping -
disable, wakeup on link change - disable, wakeup using apm mode - disable,
zaznaczona jest też opcja - zezwalaj komputerowi na wyłączenie tego urządzenia w
celu oszczędzania energii.
Zrobiłem test na programie symfonia i statystyki na tych ustawieniach robi nadal
4:55, nawet jak zmienie szybkość łącza na - tryb automatyczny wynik statystyk
jest identyczny.
Problem z switchem też odpada moim zdaniem, ponieważ gdy podłączyłem ten
komputer o którym cały czas mówie pod kabel który pierwotnie jest używany przez
komp2 (ten który szybciej działa) to wynik jest identyczny. A gdy podłącze komp2
pod kabel komp1 - to wynik na komp2 jest taki sam tzn. lepszy od tego na komp1
(zamieniłem kable w skrócie mówiąc).
U mnie są ip ręczne, więc zrobiłem tak: na tym wolnym kompie wpisałem ip
komputera tego 2 i zrobiłem statystyki - zrobił je tak samo wolno, zaś na komp2
wpisałem ip komputera tego wolnego i czas jest szybszy od komp1.
Więc problem tkwi gdzieś w ustawieniach koomputera.

Jak instalowałem sterowniki po sformatowaniu komputera (instalowałem z płyty cd
jaką otrzymałem z komputerem). To przyjął inną nazwę karty sieciowej niż powinna
być ponieważ przyjął Realtek RTL8139/810x Family PCI Fast Ethernet, zmieniłem mu
żeby pobrał sterowniki (bo taki jest przyjęty w komp2 gdzie działa wszystko ok)
i jest obecnie Realtek RTL8139. We właściwościach karty sieciowej są opcje teraz
zarówno z RTL8139/810x jak i tej prawidłowej RTL8139.

Jak uruchamiam program AID32 na tym wolnym kompie 1 mam informacje w sieciach -
że szybkość połączenia wynosi 100 Mbps, zaś MTU wynosi 1500 bajtów.

nie wiem gdzie szukać jeszcze problemu...