Phyt0n pisze:
> RadoslawF wrote a message concerning to following matters on 2008-01-10
> 13:29:
>> I jeśli kupie go świadomie to mój wybór, jeśli sprzedawca
>> wciśnie mi takie coś ukrywając że sprzęt może być niepełnowartościowy
>> to jego strata, zwraca kasę lub wymienia na pełnowartościowy.
>
> sek w tym, ze sprzedawca niczego nie ukrywa - taka jest norma.
Sek w tym, ze sprzedawca moze byc tego nieswiadomy, moze... ;>
Niewazne,... jesli martwy piskel sie pojawi w okresie uzytkowania to juz
pech, bo owa nieszczesna norma dopuszcza wystapienie takiego typu
defektow i nie podlega to gwarancji. Wiemy o tym.
Natomiast mozna kupic monitor gdzie nie wystepuja martwe piksele tylko
trzeba ostrożenie dokonać zakupu. Tutaj prawo jest po naszej stronie.
Mamy dwie możliwości kupna:
1. Na odległość. Wtedy w myśl ustawy z 2 marca 2000 (Dz.U. z dnia 31
marca 2000 roku) klient ma prawo do rezygnacji z zakupu, bez podania
przyczyn, w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia produktu.
Tutaj nawet takie zabiegi jak robi Vobis, ze nie dotyczy to towarów
odbieranych w salonie w obliczu prawa nie mają znaczenia ustawa mowi o
tym jak zawierana byla umowa, a nie w jaki sposob dokonano odbioru towaru.
2. Na miejscu, gdzie mamy możliwość podlączenia i obejrzenia monitora.
PS. Norma mowi o tym, ze dopuszcza sie wystapienie takiego typu defektow
i ze nie podlega to gwarancji.
I jest to ustanowione imho z myślą o okresie gwarancyjnym uzytkowania, a
jest wykorzystywane przez nieuczciwych sprzedawców.
Pozatym norma nie mowi o tym, ze monitor z takim defektem jest
pełnowartościowy bo oczywiscie nie jest. Wiec powinien byc przeceniony.
Received on Thu Jan 10 15:20:06 2008
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 10 Jan 2008 - 15:51:04 MET