Re: wirtualizacja

Autor: Ra <adres_at_w.stopce>
Data: Wed 09 Jan 2008 - 22:10:52 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> Tak.

> To zależy nie od procesora (czy ogólnie "sprzętu"), ale od
> oprogramowania nadzorującego wirtualizację (hypervisor).
chyba nie do końca, np żeby uruchomić niezmodyfikowaną wersję windows
jako guest xen czekał na wsparcie ze strony procka i to już jest z
tego co czytam
miał też wyjść chipset intela ze wsparciem dla i/o shared żeby nie
emulować sprzętu ale nie mogę znaleźć czy już jest czy jeszcze nie
potencjalnie miał mieć zastosowanie w korporacjach na desktopie userów
żeby można było zainstalować 2 so windows dla usera i jakiś inny dla
działu it, ale chętnie u siebie bym coś takiego widział
ps nie chodzi mi o rozwiązanie typu vmware server gdzie so działa jako
jedna z aplikacji