Re: monitor - NEC, Samsung czy Asus?

Autor: Jarek <nie.ma_at_takiego.numeru>
Data: Tue 08 Jan 2008 - 22:04:42 MET

> W PVA tez wystepuja bad piksele ale sa mniej widoczne. Nie wiem co
> rozumiesz przez hot piksele, defekt typu I?

Trochę źle się wyraziłem. Pisząc o bad pixelach miałem na myśli czarne, a o
hot pixelach stale świecące.
Te czarne, moim zdaniem, na PVA są właściwie nie widoczne przy normalnej
pracy. Trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby je znaleźć (ze wzrokiem u mnie
wszystko w porządku ;-)). Ze świecącymi oczywiście jest gorzej.

Co do występowania w różnych matrycach to z tego co gdzieś kiedyś czytałem
wynika, że w TN uszkodzone pixele generalnie świecą cały czas, a na PVA i
IPS są czarne. Oczywiście może to też dotyczyć subpixeli. (np. z tego posta
też to wynika: http://forums.speedguide.net/showthread.php?t=201073)

Pozdrawiam
Jarek