Re: Samsung SpinPoint 160 GB SP1614N na Asus A7N8X

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Mon 07 Jan 2008 - 20:42:41 MET

> Dzięki za pomoc, chociaż liczyłem na bardziej "użytkowe" wyjasnienie różnic.

ATA = szeroka, najczęściej szarobiała, taśma 40- lub 80- żyłowa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Ata_20070127_002.jpg

SATA = wąska, najczęściej czerwona lub pomarańczowa, taśma 7-żyłowa
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:SATA_Data_Cable.jpg

Stare dyski były podłączane na ATA. Nowe są podłączane na SATA.
Standardy są ze sobą zupełnie niekompatybilne (istnieją co prawda
przejściówki, ale ich zakup często nie ma sensu ekonomicznego).

--
Pozdrawiam
 Yakhub