Re: Czy są w ogóle takie laptopy?

Autor: Rafał Prasał <rafal.prasal_at_gmail.com>
Data: Mon 07 Jan 2008 - 08:56:03 MET

Tomek wrote:
> Witam,
>
> od kilku miesięcy zbieram się do zakupu laptopa, czekałem na HP,
> czekałem na Delle, ale teraz już wezmę cokolwiek. Czego oczekuję:
>
> - matowa matryca,
> - odtaktowujący się procesor (dowony, dowolnordzeniowy),
> - grafika na nVidii (bo tylko one na prawdę działają poprawnie pod
> Linuksem, nie będę czekał teraz kolejny rok na ATI/AMD),
> - niesprzedawany z Windowsem (powiedzmy, że w trosce o deficyt w handlu
> z USA nie zamierzam dotować Microsoftu).
>
> Niestety te wymagania to chyba za dużo... Większość maszyn ma błyszczące
> [...]

Będzie ciężko, bo sprzęt o którym mówisz ma chyba tylko lustrzaną
matrycę, do której "się przyzwyczaisz"(tak określił to sprzedawca w
sklepie). Aktualnie układy intela x3100 nie są takie złe wydajnościowo
,są znacznie lepsze niż gma950 oraz porównywalne ze starszymi kartami
nvidii. Co do kompatybilności, to poświęcono sporo pracy w rozwój
sterowanika x11-driver-intel dołączanego chyba już do X.org 1.3, który
powinieneś znaleźć w większości "świeżych" dystrybucji np ja użyłem
mandrivy 2008.0. XGL się uruchomił bez żadnych problemów... czego chcieć
więcej

Sam posiadam HP GB887EA#AKD. Jest całkiem przyzwoity z matową matrycą,
czytnikiem kart oraz linii papilarnych. Jedyną wadą jest 1GiB ramu, bo
Vista w wersji X64 ma niestety nieco większe wymagania i dodatkowo nie
wiem, czy można zakupić to bez preinstalowanego systemu. Ram też już nie
jest przeszkodą. można go dokupić 1GiB SO-DDR2 za ~70pln.

jeśli chodzi o czas pracy na bateriach to windows chodzi bite 4h. Linux
twierdzi, że więcej niż 2:30-3h nie podziała. Nic jednak nie stoi na
przeszkodzie, by użyć powertop i zrobić porządek, z niepotrzebnymi
rzeczami. ;>

Pozdr