Re: PPC a palmtop - różnice ?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 05 Jan 2008 - 16:11:41 MET

Janusz Pawłowski pisze:

> Chcę sobie zrobić GPS na którymś z tych urządzeń, ale nie wiem które
> urządzenie wybrać bo nie znam różnic. Pozatym które urządzenie z

"Lekko" NGT, ale...
"Palmtop" - zwłaszcza pisane od małej litery to kolokwialne określenie
małego przenośnego komputerka generalnie - bardziej bezpieczną i
neutralną nazwą jest chyba jednak PDA. Dlatego bezpieczniejszą, bo nie
budzi skojarzenia z platformą firmy Palm na systemie PalmOS,
konkurencyjną dla PPC na WindowsMobile. Poza tym jest jeszcze kilka
historycznych rozwiązań (Handheldy na WindowsCE H/PC, Zaurusy na
Linuksie czy staruszek Apple MessagePad na NewtonOSie). Dzisiaj niestety
  PalmOS już umiera, czego dowodem niech będzie opóźnianie od dawna
wypuszczenia kolejnej wersji systemu (ktoś wierzy jeszcze, że ujrzymy
PalmOSa 6?) przy nieustannym rozwoju Windowsa Mobile do tego stopnia, że
nowy sprzęt firmy Palm jest już na dobrą sprawę wyposażany w system
Microsoftu. Nawet więc jeśli marka Palm przetrwa, to nie jako określenie
  platformy sprzętowo-programowej, ale jako kolejny producent PPC na WM...

Jednak udzielając odpowiedzi: do nawigacji TYLKO PPC - przynajmniej
mieszkając w naszym rejonie świata. ;) Nasi południowi sąsiedzi mają już
trochę lepiej, bo istnieją mapy dla TomToma, który ma wersję pod PalmOS,
  pokrywające takie Czechy w znacznym stopniu. Dla Polski jest to mniej
niż 50% dróg asfaltowych. Takie rozwiązania jak Automapa czy iGo pod PPC
sprawdzają się jednak doskonale. ;)

Żeby nie było, że kompletnie nie na temat - można też pomyśleć nad
jakimś małym tabletem PC i zainstalować na nim Automapę - jest wersja
pod XP. ;)