Re: Asus EAH3850/G/HTDI/512M - czy ta karta graficzna jest głośna?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Fri 04 Jan 2008 - 19:59:55 MET

Leszek pisze:
> Dzięki za opinie. Zdecydowałem się na Sapphire, ale może jeszcze trochę
> wstrzymam się z zakupem. Jak sądzicie, szybko stanieją te karty?
>
> Jeszcze jedno pytanie: czy do tej karty wystarczy zasialacz Chieftec
> 400W? (reszta to jednordzeniowy Athlon 64 3500, dwa dyski i dwie
> nagrywarki)

Odpowiem tak.
Producent mojej karty podaje wartość minimum 450W, ale robią to pewnie
trochę na wyrost, bo nie każdy zasilacz 450W jest faktycznie tak wydajny.
Ja miałem poprzednio zasilacz Chieftec 4 letni 360W i tyle sprzętu co
Ty, plus kilka wentylatorów w obudowie, plus 3 karty PCI. Kupiłem
Sapphire Radeon X1950Pro i spokojnie wszystko działało. Ale nie mogłem
go wcale podkręcić, bo w momencie lekkiego przesunięcia suwaka w
programie ATI Overdrive karta zaczynała wyświetlać artefakty i obraz
migotał. Myślałem, że mam jakiś feralny egzemplarz grafiki nie dający
się podkręcać.. Ale jako, że rozważałem zakup jeszcze jednego dysku
twardego to zdecydowałem się przy okazji wymienić zasilacz i kupiłem
Chieftec 550W(GPS-550AB-A), żeby mieć zapas mocy na wyrost do nowego
kompa jak zdecyduję sie w lipcu zmienić klocki(najniższe ceny latem).
Po podłączeniu większego zasilacza okazało się, że karta grafiki daje
się spokojnie podkręcić prawie do maksymalnych wartości na skali!
Wniosek: do działania na domyślnych taktowaniach wystarczy zasilacz
mniejszy od wymagań producenta, ale do podkręcania musi być zapas prądu
na linii 12V.
na http://www.gph.benchmark.pl/ podają, ze 3850 ma zapotrzebowanie ~95
WAT, a X1950Pro ~65 WAT więc radziłbym Tobie kupić markowy zasilacz min
450W, a najlepiej 500W. Będzie pracować najwyżej na powiedzmy 60% swoich
możliwości, a nie na 90% co na pewno przełoży sie na jego żywotność i
mniejszy hałas.

--
pozdrawiam
STranger