Re: Programowe odłączenie napięcia zasilającego port USB.

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 04 Jan 2008 - 09:29:13 MET

Andrzej W. pisze:
> Czy istnieje możliwość programowego odłączenia napięcia zasilania od
> urządzenia USB?

Niech mnie ktoś skoryguje, jeżeli się mylę, ale wydaje mi
się, że nie istnieje.

> Muszę przeładować mu oprogramowanie, a jestem daleko i nie mogę wcisnąć
> guziczka. Wyłączenie komputera i jego zdalne włączenie nic nie daje bo
> napięcie do USB brane jest ze standby.

Programowo tego nie zmienisz, bo to się przestawia zworami
na płycie najczęściej (jeżeli jest taka możliwość, bo też nie
zawsze). Urządzenie USB programowo można wprowadzić w stan
uśpienia, ale dalej pozostaje ono wtedy aktywne. Możesz
zahibernować komputer (zamiast wyłączania) licząc na to,
że wtedy wyłączy jednak USB, ale też w to wątpię. Można
też wymusić na stosie USB odłączenie urządzenia od magistrali,
ale nie zmieni to faktu, że zasilanie wciąż będzie ono miało.

Dlatego wiele urządzeń z aktualizowanym oprogramowaniem ma
w swoich opcjach funkcję resetu -- żeby zdalnie tylko to
jedno urządzenie przeładować bez kombinowania.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |