Router ASUS-a, dysk EXT2 i problemy z czcionkami

Autor: Paweł <pjurewicz.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 02 Jan 2008 - 15:57:36 MET

Uff! Wrzucam zapytanie tutaj, bo serwis sie wypial, ze to nie ich sprawa a nie
wiem do jakiej grupy to lepiej pasuje. :/

Ad rem. Mam ladnego AP ASUS-a WL-500W i zewnetrzny dysk twardy. Postanowilem
to sobie podlaczyc i zrobic z dysku dysk sieciowy. Niestety, zeby mozna bylo
zapisywac i odczytywac musialem sformatowac dysk do formatu EXT2 (zrobil mi to
znajomy pod linuxem). Wszystko poszlo dobrze. Przerzucilem pliki (juz pod WIN
XP, korzystajac z programu EXT2 IFS) na dysk zewnetrzny. Wszystko ok,
zapisuje, odczytuje. Podlaczylem toto pod router ASUSa i niestety patrzac na
dysk "przez siec" nie odczytuje wszystkich plikow (cos jest pochrzanione z
polskimi znakami). Serwis powiedzial, ze: "Prawdopodobnie popełnił Pan błąd.
Podmontowując Windowsową partycję pod Linuxa, należy użyć strony kodowej UTF-8."

No i tutaj prosze o pomoc, moze ktos mial podobny problem lub wie jak naprawic
to kodowanie.

Pawel