Re: Jak porówna wydajnoś 8600GT i X1950Pro?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Wed 02 Jan 2008 - 12:19:31 MET

materacyk pisze:
> mam wersje PowerColor z chlodzeniem Arctic, jakos nie wyje ale moim zdaniem
> jest minimalnie glosniejszy od 8600GT w wersji Palit Sonic+

Ok, to zależy zapewne od producenta. Mój Saphire X1950Pro 512 MB jest
bardzo cichy w stresie, a 8600GT u znajomego słyszałem że naprawdę szumi
jak suszarka. (nie pamiętam jakiej firmy)

> Co do wydajności to na jakiej podstawie tak sadzisz. Postawilem pytanie,
> dalej nie wiem dlaczego X1950Pro ma gorszy wynik. Wiem ze benchmark nie jest
> jedynym i miarodajnym zrodlem oceny szybkosci karty, ale mimo wszystko w
> tescie pokazuje sporo mniej FPS niz karta NVidii

stąd:
http://www.gph.benchmark.pl

Wyniki w benchmarkach na korzyść Radeona, chociaz 8600GT wydaje sie byc
bardziej zaawansowana konstrukcyjnie i o ok 15W mniej energii pobiera
Poza tym Dx 10. Shadery nowsze. Hm, faktycznie wybór niełatwy, zatem
ceną się powinieneś sugerować.

> tak wiem, bralem kiedys udzial w programie UD mialem nawet cos kolo pol
> miliona pkt.ow, ale latem nie dawalem rady przy 30 st. w pokoju proc sie
> przegrzewal poza tym rachunki za prad mnie wykonczyly ;(

rozumiem, cóż może zbyt ambitnie do tego podchodziłes i liczyles dla
punktacji a nie dla idei w czasie gdy CPu sie akurat "nudzi" ;)

> Nie wspomne o tym
> ze elektrolity w zasilaczu i na plycie przy pracy proca i grafiki w ciaglym
> stresie wyparuje pewnie po roku.

:) No bez przesady...
Licze folding od ponad 4 lat i żaden kondensator na mojej mobo ani
zasilaczu jeszcze sie elektrolitów nie pozbył, a komp chodzi prawie 24/7
Zazwyczj jest tak, że zanim sprzęt zawiedzie to się najpierw tak
moralnie tak zestarzeje że trzeba będzie nowy kupić, więc nie warto się
tak przejmować.
Jedynie rachunki za prąd to ważny argument, ale przecież nie trzeba
pozostawiać komputera włączonego na 24/7, można mieć zainstalowanego
klienta obliczeń rozproszonych i przyczyniać sie do postępu nauki
niejako przy okazji piania postów na usenet.. :)

--
pozdrawiam
STranger