Re: Wybór sprzętu

Autor: Leszek K. <leszek60.wytnij._at_neeostrada.pl>
Data: Tue 01 Jan 2008 - 23:16:41 MET

Dnia Tue, 1 Jan 2008 22:06:32 +0100, Yakhub napisał(a):

> Witam!
> Stanąłem przed upgradem swojego komputera. Zastosowanie to głównie
> praca "biurowa" (w windowsach), amatorska obróbka grafiki i od czasu
> do czasu jakaś gra (Wiedźmin musi mi chodzić płynnie, niekoniecznie w
> max detali).
>
> Stary sprzęt to:
> - Asus A7V8X-X
> - Sempron 2400+,
> - 1GB RAM,
> - HDD 80GB (PATA),
> - Radeon 9800 Pro Atlantis (AGP - niestety).
>
> Wiedźmin, niestety, w niektórych obszarach wpada w slideshow.
> [...]

Według mnie w wiedźminie to grafika tutaj siada (r9800 to najniższa, która
go obsługuje). Zejdź z procesorem na coś z serii E21xx. Różnica w
wydajności niewielka a 200 zet przyosczędzisz. Osobiście mam E4500 i więcej
niż 3 GHz nie zdołałem z niego wycisnąć a ostatnio składałem znajomemu na
E2140 i na 3,2 poszedł (co prawda na fabrycznym chłodzeniu zrobił się
"mocno" głośny. Płytę z kolei radził bym droższą (powiedzmy Gigabyte
P35-DS3 - 310 zet). Po co się blokować z możliwością późniejszej wymiany
procesora? Do tego PowerColor Radeon X1950Pro z chłodzeniem od arctica
(bardzo ciche) za 380 zet. Jak coś zostanie gotówki to jeszcze jeden moduł
1 GB.
P.S.
Popraw delimiter. Powinno być minus, minus, spacja.